Jaaroverzicht 2022

Januari

Poëzie neemt in het Achterhoekse dorp Gelselaar een hoge vlucht. Het grensoverschrijdende poëziefestival hier werd in korte tijd populair. Het groeide zo snel, dat de organisatie hierop al is aangepast. Passend onderdak is gevonden bij de Stichting Portfolio. Ook het unieke vertaalproject in boekvorm van Radbouds gedicht over de zwaluw is hier ondergebracht. (Krantenartikel van 7 januari 2022

Februari

In februari worden de kandidaten voor de nieuwe gemeenteraad bekend gemaakt. Met de kandidaat stelling van Biense Klein Braskamp wordt de traditie van één of meerdere raadsleden uit Gelselaar voort gezet.

Maart

Op 26 maart werd de Gaanzeloop gehouden met als start en finish het voetbalveld van EGVV

Maart was ook de maand voor de filmavond van de jeugdcommissie

Koningsdag werd gevierd met activiteiten in en rond het Dorpshoes

Mei

Op 26 mei gaat een grote groep op pad voor het jaarlijkse dauwtrappen. Omdat vanwege corona er geen extra aandacht geschonken kon worden aan het 55 jarig jubileum, gebeurde dat dit jaar.

Juni

Op 9 juni speelde een samengesteld team van EGVV tegen FC de Rebellen. Dit in het kader van het 75 jarig bestaan van de voetbalvereniging

Juli

Op 6 juli sluiten drie gebruikers/verenigingen van het Dorpshoes samen het seizoen af.

Augustus

Op 8 augustus is een grote groep vrijwilligers in de weer om hoge punten te scoren bij de competitie “Mooiste plaats van Gelderland” bij zomer in Gelderland van Omroep Gelderland. Ook bij deze tweede deelname van Gelselaar zat de tribune tijdens de uitzending weer overvol.

September

De burendag in September wordt door verschillende buurten gebruikt om een tafereel te maken voor het kerstdorp. Hier de “handige” jongens van de Dorpsbevers.

Oktober

Op 30 oktober geeft Comt nu met Sangh een concert in de kerk. Dit koor bestaat al meer dan 65 jaar.

Hoog bezoek tijdens de klusochtend op de begraafplaats.

December

Na drie maanden werkzaamheden wordt in december de nieuwe Laarbergbrug geopend.

De maand december stond in het teken van kerstdorp Gelster. Het hele dorp was sfeerrijk verlicht en op een aantal plaatsen was een kerst tafereel te bewonderen. Op 17 december werd een druk bezochte kerstmarkt in het centrum van het dorp gehouden.